Austriacki zespół poinformował o zawieszeniu dyskusji z Międzynarodową Federacją Samochodową na temat porozumienia związanego z przekroczeniem limitu budżetowego. Decyzja ta została podjęta w obliczu śmierci Dietricha Mateschitza.
Komunikat o śmierci austriackiego miliardera momentalnie wstrzymał dyskusje odnośnie przekroczenia limitu budżetowego przez Red Bulla i kary, jaką ma on otrzymać. Do tej pory był to z kolei główny temat rozmów w padoku.
Byki nie zgodziły się bowiem na propozycję FIA polegającej na poddaniu się dobrowolnej karze. Zamiast tego Christian Horner skupił się na negocjacjach z Mohammedem Ben Sulayemem i jak wynikało z porannych wiadomości Auto Motor und Sport, obie strony miały porozumieć się w kwestii ostatecznych sankcji. W świetle odejścia Dietricha Mateschitza ich ogłoszenie miało zostać jednak przesunięte.
Kilka godzin później Red Bull wydał własny komunikat w tej sprawie, przekazując, iż rozmowy z FIA zostały wstrzymane z tego powodu. Nie pojawiła się w nim natomiast żadna wzmianka o tym, że już doszło do zawarcia porozumienia:
"W związku ze śmiercią Mateschitza wszystkie rozmowy z FIA ws. limitu budżetowego i dalszych działań zostały zawieszone. Termin zawarcia porozumienia został przełożony i spodziewamy się, że dyskusje te zostaną wznowione w środku tygodnia", czytamy w oświadczeniu byków.
23.10.2022 19:54
0
To tez niestety kolejne fakty kompromitujące FIA... Jak to mozliwe, ze prezes FIA coś sobie negocjuje niezależnie od samej FIA? I w dodatku Horner tobi to oficjalnie, nie widząc w tym nic złego...
23.10.2022 20:23
0
@1 ale tak się Tobie wydaje, że tak nie można? Czy ksiądz na mszy w Zadupiu Czarnym mówił? Zagęszczenie d****i na tym forum przeraża... Regulamin dopuszczał: 1. wykroczenie proceduralne - Williams, aston martin 2. małe wykroczenie/przekroczenie do 5% ustalonego budżetu - RB - określono wachlarz kar, które można zastosować - może dlatego negocjuje jako szef instytucji? 3. wykroczenie/przekroczenie duże powyżej 5% - kary z wykroczenia dużego + dyskwalifikacja kierowców i zespołu... Powyższe zasady określono dla wszystkich zespołów. Czego nie rozumiesz???? Może tego, że RB wykorzystał zapisy tak jak Twój ukochany Mercedes z systemem DAS w 2020 roku, pomimo, że inne zespoły uważały to za nielegalne???
23.10.2022 20:24
0
Poprawka w 3. wykroczenie/przekroczenie duże powyżej 5% - kary z wykroczenia małego + dyskwalifikacja kierowców i zespołu...
23.10.2022 20:33
0
@2. From1993 No i po co mieszasz kwestie wiary w takie bzdurne tematy? Ale to takie polskie, jak się nie ma argumentów aby obronić swoją rację, to najeżdża się na czyjeś wyznania, rodzinę, matkę, ojca... Brawo, prawdziwy Polak.
23.10.2022 20:37
0
@2. From1993 Czy ja w którymkolwiek miejscu napisałem cos o karaniu RBR?! To chyba Ty masz problemy z rozumieniem prostego tekstu... Federacja to nie jest prywatny folwark prezesa ani jego własność. Od spraw budżetowych czy karania są odpowiednie komórki i ludzie za to odpowiedzialni. Jakie można mieć później zaufanie do FIA, skoro jeśli nie zgadzasz się z jej werdyktami mozna iść do prezesa i z nim sobie negocjować prywatnie inny wymiar kary? I to tego i tylko tego dotyczyl mój wpis, prymitywny czlowieku z Zadupia Czarnego...
23.10.2022 20:53
0
Też uważam, że Stroll jest przyzwoitym kierowcą. Dodatkowo na deszczu jest jednym z lepszych w stawce co niejednokrotnie potrafił udowodnić w kwalifikacjach czy wyścigu.
23.10.2022 20:54
0
Ech, nie ten temat xd
23.10.2022 23:11
0
@2. From1993. przeciez DAS byl konsultowany z FIA na etapie projektu i to FIA uznala go za dozwolony w ramach obowiazujacych wowczas regulacji. Ostatecznie, nie wniosl wiele do osiagow bolidu. Co ma do tego to, ze inne zespoly twierdzily jest jest to nielegalne rozwiazanie, zreszta ostatecznie szybko sie z tego wycofujac?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się